کاخ دلمه‌باغچه
نوشته شده توسط : admin

کاخ دلمه‌باغچه در شهر استانبول ترکیه، در سمت اروپایی تنگه بسفر واقع شده‌است و از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ میلادی از این مکان  به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می‌شد .


معرفی کاخ دلمه‌باغچه


کاخ دلمه‌باغچه به دستور سلطان عبدالمجید یکم، ۳۱امین پادشاه عثمانی، ساخته شده‌است. این قصر در مساحت ۴۵ هزار متر مربع و در منطقه‌ای با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع بنا شده‌است.

بزرگترین چلچراغ بلور بوهمی در این قصر واقع شده‌است. این چلچراغ که هدیه‌ای است از طرف ملکه ویکتوریا اول،  ۷۵۰ حباب و وزنی معادل ۴٫۵ تن دارد. این کاخ در میان قرون وسطی و زمان معاصر قرار دارد و می‌تواند  نشانگری از معماری قصر سازی رومی و بیزانسی و اسلامی باشد. این قصر چه از نظر حجم موزه‌ها و تالارها  چه از نظر اهمیت اشیای گران قدرش از مهمترین موزه‌های جهان و مهمترین و مقدس‌ترین موزه جهان اسلام است  و بیش ۸۶ هزار شی ارزشمند دارد و خود قصر که نمی‌توان بهایی برایش معین کرد؛ و باید گفت که اهمیت دیگر آن به خاطر کیفیت آثار آن است بخصوص اشیای پیامبر و ائمه و عمر و ابوبکر با حساسیت فوق‌العاده نگهداری   می‌شود. کاخ توپ کاپی همه روزها به استثنای سه شنبه جهت بازدید از گردشگران باز است.

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور استانبول ٍ، تور لحظه آخری استانبول و تور ارزان استانبول  شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.

www.alefbatour.com





:: برچسب‌ها: تور استانبول , تور لحظه آخری استانبول , تور ارزان استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 817
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: